close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חוק רשות השידור יעלה היום להצבעה בכנסת

מערכת שורשב אב, תשעד29/07/2014

על פי ההצעה, ב-31.3.15 תיסגר רשות השידור ובמקומה יוקם תאגיד שידור ציבורי חדש. ביום התחילה תבוטל גם אגרת הטלוויזיה

תגיות:

וועדת אלהרר לדיון בחוק השידור הציבורי התכנסה אמש ואישרה את השינויים האחרונים שהוכנסו בהצעת חוק השידור הציבורי, על פי ההסכמות שהושגו במו"מ בין האוצר וההסתדרות.  

יו"ר הוועדה ח"כ קארין אלהרר התייחסה לשינויים ואמרה כי "אני סבורה שנוסח הצעת החוק כפי שעבר בוועדה היה מאוזן וראוי. עם זאת, אני מכבדת את ההסכמות שהושגו בין הצדדים ומאמינה שהפשרות שומרת על עקרונות ומטרות הרפורמה- שיקומו ותחייתו של השידור הציבורי בישראל".

כזכור, סלע המחלוקת העיקרי בין הצדדים עמד על הסעיף בהצעת החוק לפיו תוגבל עלות שכר העובדים בתאגיד השידור החדש לכדי 35% מהתקציב השנתי. ההסתדרות, חברי כנסת מהאופוזיציה ומספר נציגים מהקואליציה, ביניהם יו"ר הקואליציה יריב לוין, ביקשו לוותר על הסעיף בטענה כי הוא יוצר תקדים בעייתי שעלול להתרחב לגופים ציבוריים נוספים. במשרד האוצר התנגדו נחרצות לביטול הסעיף בטענה כי הוא שימנע מהתאגיד החדש להגיע למצב בו נמצאת רשות השידור כיום, בו מעל 50% מהתקציב מוקדש לעלות שכר העובדים. מחלוקת נוספת התעוררה אתמול סביב הסעיף שקובע כי לפחות 25% מעובדי התאגיד החדש יהיו עובדים מרשות השידור הנוכחית. ההסתדרות דרשה תחילה להסיר את הסעיף ולהשאיר את הנושא פתוח. לאחר שנתקלה בסירוב ביקשה לחייב את המדינה במסגרת ההסכם לוותר על זכותה לטעון כנגד במידה ויחליטו העובדים לפנות לבג"צ נגד הסעיף. 

במסגרת מו"מ אינטנסיבי שהתנהל בימים האחרונים במטרה להעלות את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית לפני פגרת הקיץ, הגיעו הצדדים להסכמות, לפיהן יומר הסעיף המגביל את עלות השכר בסעיף שיקבע מגבלה על כמות העובדים שיועסקו בתאגיד. מספר העובדים המקסימלי יקבע ע"י המועצה המנהלת של התאגיד באישור ראש אגף התקציבים באוצר. ההערכה היא שמספר העובדים יתבסס על המלצות ועדת לנדס, בהן נקבע כי בתאגיד יועסקו  750 עובדים. עוד הוחלט כי הסעיף הקובע כי 25% מעובדי התאגיד החדש יהיו עובדי רשות השידור יישאר בעינו וכל צד ישמור על טענותיו. מספר שינויים שמשמעותם סמנטית בלבד הוכנסו בנוסח הסעיף.

לאחר אישור השינויים בוועדה, נקבע כי ההצבעה על הצעת החוק במליאת הכנסת תיערך היום בשעות אחר הצהריים. 

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה